Brighid a posvátná země
V Irsku se na Imbolc vyrábí Brigitin kříž. Je obvykle třístranný - jinými slovy, je to triskel, který je dávným solárním symbolem. Někdy se také plete z trávy ve tvaru rovnoramenného kříže. Ženy na vnějších Hebridách dodnes dodržují Brigitiny rituály, které popisuje T.F.G. Dexter (Fire Worship in Britain): na Imbolc (La Fheill Brighid) se shromáždí a vyrobí figuru bohyně v podobě panny. Oblečou ji do bílého, na srdce jí položí křišťál, a vloží ji do koše tvaru kolébky. Poté nejdůležitější žena v domácnosti zazpívá posvátnou píseň, a tak pozve Brigitu do domu.
Podle Dextera existuje také tradice, kdy se pro Brighid venku nechává bochník chleba, sklenice mléka a svíce. Vesničané v Avebury ve Wiltshiru vystupovali na mohylu Silbury Hill, kde pojídali fíkové koláčky a cukr s vodou. Také šplhali na Cley Hill, kde v opevnění na vrcholku hráli (rituální, pozn. překl.) hry.
Zmínky v Carmina Gadelica o hadovi, který vylézá z mohyly na Latha Fheill Bride mohou pocházet ze starých spojitostí - Brighid mohla být fomorskou bohyní země.
Tuto teorii podporuje staré říkadlo, které se dochovalo v západní Vrchovině a které uvádí Anne Rossová v The Folklore of the Scottish Highlands (je také obsaženo v Carmina Gadelica, pozn. překl.):
"Brzo na Brigitino ráno
Vylézá had z díry.
Neuškodím hadovi,
Ani had mi neuškodí."