Lidské oběti a trojitá smrt
Nakonec jsem se dostal k lidským obětem, které (jak jsme již viděli u rituálu snímání střechy chrámu, který asi takovou oběť zahrnoval) měly zajisté ritualistické prvky. O rituálech spjatých s lidskými obětmi toho moc nevíme, ale známe alespoň jeden rituál, který lze rekonstruovat: takzvanou „trojitou smrt". Znamená to, že oběť umírá najednou ze tří příčin. Archeologickým dokladem je případ Lindowského muže, nalezeného v rašeliništi Lindow Moss v Británii, který byl takto zabit. Pokud lze průběh rituálu rekonstruovat, byl Lindowský muž udeřen do hlavy (pravděpodobně sekerou), ale ne tak silně, aby ihned zemřel. Poté byl škrcen smyčkou, ale tak, aby ani to nezpůsobilo okamžitou smrt. Po těchto dvou „zabitích" byl prevděpodobně tváří dolů a v bezvědomí vhozen do bažiny, takže se také utopil. Zemřel tedy „trojitou smrtí". Podobný způsob smrti ze třech současných důvodů se traduje například o Merlinovi a o jihoskotském „moudrém muži", bardovi nebo druidovi Lailokenovi, který prý spadl z útesu na kůl v řece, takže zemřel pádem, kůlem a utopením. Tato spojitost vedla některé badatele k předpokladu, že v případě Lindowského muže jsme nalezli „druidského prince". Je pozoruhodné, že trojitá smrt může být pokládána za smrt ve všech „říších", uvedených výše. Horní říši (obloha, vzduch) odpovídá pád Lailokena a uškrcení Lindowského muže, střední říši (země) odpovídá kůl na který Lailoken dopadne a úder sekerou u Lindowského muže, a spojení se spodní říší (voda) je zcela zjevné.
Lov hlav
Tato zvyklost je mnohokrát dokládána ve zprávách dávných historiků, v irských bájích i v archeologických nálezech. Jistě měla rituální význam.